mEnu

Friday 14 October 2011

Tetapkah lah hati ini

lama menyepi.
arini terasa ingin mengepos warkah yang amat2 tak tau nk luahkan dimana.
hati ni keliru, gusah, goyah.
oh ya Allah, berikanlah aku jalan yang terbaik untukku.

hati ini keliru, yang mana satu.
walau yg buruk itu ku jauhi, namun kenapa masih ku ingati hingga kini.
dengan kata-kata kesat yang telah ku terima, kenapa masih ku teringat padanya?
ya Allah sungguh dia bukan untukku, kau tunjukkan lah segera.
jika dia untukku yg sebenar2nya, kau tunjukkanlah segera, kerana
aku khuatir akan menyakiti hati yang lain.

hari makin hari aku semakin rapat dgn insan lain,
tetapi jauh di sudut ati masih terbayang yang lama.
walhal aku sendiri sedar utk kembali pada masa lampau adalah mustahil,
untuk kembali bahgia seperti dahulu sangat lah lagi mustahil kerana
kapal yang telah kulayarkan kini hanyut pergi jauh dr pantai.

ya Allah, aku keliru dengan perasaan sendiri.
meskipun ku tolak jauh kapal ini, masih dapat ku rasakan angin pantai yang lama.
antara cinta dan kasih.
antara sayang dan cinta.
antara rindu yang berdolak dalik.
mana satu.
aku terperangkap dengan perasaan sendiri.

aku berharap,
tetapkanlah hati ini jika pilihan ini adalah yang terbaik untukku.
sekian

No comments:

Post a Comment